Dag 10- Min favorit bok

Ehm... Hhaha läser inte så mycket längre... xd Fast gjorde det typ varje dag när jag var liten ;)
Men.......... Favo bok...
Nu vet jah ! :D

Hungerspelen heter boken. Jag läste den när jag var i Thailand.

Den handlar om en tjej som bor nånstans i Afrika, och det är typ i framtiden.
Och i landet hon bor i så finns det 12 distrikt, (hon bodde i distrikt 12) och sen en huvudstad. Och det var väldigt fattigt i distrikten (det var som byar) och man fick inte gå utanför. Så om man föddes i ett distrikt så fick man typ bo där hela livet.
Men varje varje år skulle det låttas ut en tjej och en kille från varje distrikt, som ska åka och tävla i något som heter Hungerspelen, det är ut på att det är 24 deltagare och man ska döda varandra. Den som överlever vinner...
Och får typ åka hem igen och vara rik.
Och tjejen det handlar om blir utlottad till Hungerspelen, så då tvingas hon att vara med...




Sen finns det en andra och en tredje bok oxå i serien, fast har inte läst den tredje och orkar inte skriva om den andra boken.
Men den är iaf sjukt bra, fast kanske inte lät som det när jag skrev om den, men kan värkligen rekomendera den boken! ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0