Mitt hår

Har haft blondt hår i hela mitt liv, fram tills i slutet av förra året då jag tonade brunt
 
 
 
 
Det där är min naturliga blonda hårfärg. Vissa säger att det var platinablont, men tror det var lite mörkare än platina, fast det blev väldigt ljust på sommarn när solen blekte det. Tror det var ännu ljusare när jag var mindre, men det blir mörkare och mörkare  ju äldre jag blir.
 
 
 
Sen i slutet av förra året så var jag trött på det blonda, ville testa något nytt så tonade håret brunt istället. Fast det blev typ lite råttfärgat som ni ser på vissa bilder.
 
 Efter en månad ungefär så tonade jag håret igen, och då blev det rätt så rött, så den råttfärgade tonen gick bort. Och när jag kollar på bilder från i mars ungefär, så hade jag typ chokladbrunt hår, tycker det var jättefint!
 
Sen har det bara blivit ljusare och ljusare under våren och sommarn, dels för att toningen gick ur, och för att det blev solblekt! Juste, gjorde också slingor nån gång i April, fast det blev inte så stor skillnad då.
 
 
 
Såhär ser det ut nu, är typ mörkblont tror jag, med rätt så mycke slingor som jag har fått av solen. Det är också sjuukt slitet! Nu vill jag helst ha tillbaka min blonda naturliga färg, eller den bruna färgen jag hade efter andra gången jag tonat. Fast om jag ska börja färga tillbaka till min blonda färg så blir det säkert kanske missfärgat, och så kommer det slitas massa. Och om jag färgar tillbaka till brunt så kommer det ju bli ännu svårare att få den blonda färgen jag vill ha... Så jag vet inte riktigt än hur jag ska göra men vill nog helst inte ha den färgen jag har nu, gillar inte den jättemycke. Funderar på att göra blonda slingor, men har lixom inte helt besatämt mig än! Hur tycker ni jag borde göra, och vilken färg passar jag bäst i?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0