Ariel

Nu är jag hemma efter att ha bott på en segelbåt i fem dagar. Var faktist riktigt kul där, det är typ en gammal stor segelbåt som heter ariel, och komunen äger den. Så ungdomar från haninge får följa med och bo på båten. Iallafall, det var mycket roligare än vad jag trodde det skulle va, kanske inte låter så kul att bo på en segelbåt lixom. Men vi har solat massor, badat från båten, flummat massor, vart på öland, ätit godis, grillat vid solnedgången, tagit kvällsdopp, klättrat runt på båten och mycke mer.
Sen har vi hjälpt till att jobba på båten också, styra båten, laga mat, hissa segel, och lite sånna saker. Några chill saker också som att vara utkik, livboj och sånt, då kunde man bara ligga och sola eller sitta och snacka. Åkte dit med Amanda, Linnea och Emelie, och det var fyra andra där också som vi lärde känna, plus besättningen på båten som var jättesnälla.
Nu orkar jag inte blogga mer, lägger ut några bilder som jag snott från fb, imorgon kan jag lägga ut fler bilder från min mobil!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0