Friluftsdag i Alby



helt seriösa...







Idag var jag somsagt i Alby med skolan. Var jättemysigt där, det är typ en sjö, lite bryggor, typ en stor äng och en skog. Och det var superskönt väder också, låg och solade massa i gräset. Hursomhälst, vi började vid 9, åkte dit med Narin. Vi fick typ gå en bit från busshållplatsen men vi hittade iallafall :)
Först hade vi orgentering, det gick inte speciellt bra, haha. Man fattade ingenting från kartan, och vi gick runt och var lite lost i skogen. Efter orgenteringen gick vi ner till vattnet, och jag blev sjuuuuukt sugen på att bada, vattnet såg jättemysigt ut, det lixom glittrade! Haha, och jag fick ju egentligen inte bada, för jag är förkyld. Men jag blev så jävla badsugen så jag tog av mig tröjan och badade i bh och shorts, haha. Det varjätteskönt i vattnet, blev årets första dopp för mig!Sen puttade Klaudia i Narin också, och hon hade mjukisbyxor på sig så dom blev helt dyngsura.

Iallafall, som tur var hade mamma tjatat på mig att stoppa ner extra kläder, hon verkade tro att min kanot skulle välta. Så då kunde jag byta om iallafall. Direkt efter det så skulle vi paddla kanot, haha det var riktigt kul! Paddlade med Narin, och vi var apflummiga. Vi paddlade intill klippor hela tiden, och jag gick av kanot flera gånger. En gång puttade jag iväg Narin i kanoten. Så fick sitta på som en liten egen ö en stund. För Narin var så dålig så hon kunde typ inte paddla tillbaka till mig? Sen kom det iaf några snälla tjejer, och då fick jag sitta i deras båt, så paddlade dom mig tillbaka till min kanot. Fast då hade nån snott min paddel, haha xd
Sen hade jag och Narin vattenkrig i kanoten, hahah vi höll på att välta flera gånger. Jag stog typ upp i kanoten också, det var kul :D

Aja, sen åt vi lunch och efter skulle vi spela brännboll.. Fast jag var inte med, satt typ och sola istället :)
 Har iallafall haft en jättemys dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0