De går bra nu

 
 
 
Sen jag uppdaterade senast i måndags har jag hunnit gått min första dag i skolan, resten av dagarna har jag haft hemstudiedagar, så de har vart chill. Men på måndag så börjar jag på riktigt, och det känns ändå helt okej. Är riktigt motiverad nu faktiskt till att prestera bra i skolan nu i nian. Var på utvecklingssamtal idag också och blev så chockad för jag blev rekomenderad ett A i alla ämnen förutom Hemkunskap, slöjd och teknik. Lärarna tycker alltså att jag har chans att få A i alla ämnen och vill att jag ska satsa på det! Så blev rätt så taggad på att försöka nå dom här målen nu, men så brukar det ju iofs alltid vara i början av terminen, sen efter bara ett par veckor ligger man ofta redan efter, och det kommer massa andra saker emellan så då känns det ju inte så lockande kanske att sitta och plugga. Men ska försöka plugga lagom mycket så jag hinner med andra saker också, men vill verkligen höja mig i några fler ämnen och jag har som mål att åtminstonde kommer över 300 i meritpoäng.
Fast än så länge på dom här hemstudiedagarna har jag inte haft ork att plugga så mycket, har hunnit med lite men har mest legat ute och solat, och de känns som om jag har varit borta på planen nästan varje kväll på träningar och kollat på match. Har även vart inne i stan lite och bland annat köpt biobiljett till This is us(!!!!) sen skulle jag kanske ha gått på bio igårkväll också för mina kompisar hade gratis biobiljetter, men var tvungen att åka hem för att gå på träning då. Imorgon är planerna att göra klart hemstudieuppgifterna och på söndag är de match, så är supertaggad!! Skulle även behöva dra och shoppa lite så får se om jag hinner de också.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0